söndag 4 februari 2007

Oslo idag... (Billett Kontroll!!)

Idag va jag och Gullan i Oslo och hälsa på Gin.
Kom dit vid 3 efter att tryck chilli chess o lök ringar på Burger Josef.
Chilla hemma hos Gin och sen visa han runt oss i Byn. När vi hade gått ett tag och han visat oss diverse getto kvarter och platser han bruka hänga på skulle vi in till centrum igen.
OK vi tar tricken.. (spårvagn) Gullan frågar: Var betalar man och hur mycket kostar det o så, Gin: Hos konduktören, men jag har aldrig betalat på dom tre månaderna jag bott här...
Gullan: ok.
Vi går in och sätter oss i vagnen.. Tror ingen fattar att tricken stannar. Jag ser en kontrollant gå på bussen och hinner inte säga att vi ska nog dra innan typ 5-6 kontrollanter till hoppar på från en intillstannad buss och som värsta S.W.A.T teamet ljuder ut :"BILLETT KONTROLL".
En av dessa herrar går fram till mig och frågar efter min biljett.

Jag: Nja jag har faktiskt ingen...
Herren i uniform: Har du syvhundrefemti (750) kroner?
Jag: Njaa.. jag har 100 svenska...
Herren i uniform: Har du Kort?
Jag: Njaa...
Herren i uniform: Nej då kan dere hoppe in i andre bussen så får dere en bot på nihundre(900) kroner

Vi går längst fram i tricken och in i den intilliggande bussen som även 2 väktare står och bevakar...
Vi tänker efter och kommer fram till att det e nog smartare och betala... Jag drar mitt kort för alla 3. 3*750 norska kronor.... TAAARRRD!
Ruggigt Tjess! går vi av bussen 750 norska fattigare och inte åkt en hållplats änns en gång..

Gick in på Deli de Luca och tog en fika, sen gick vi hem till Gin och kolla snöbrett filmet...
Whistler 2 weeks tomorrow... KÖÖD.

Min ´Bejbi åkte igår... Allt känns konstigt... Men det ska nog gå bra.. Det får gå bra... Miss u.

Några bilder från Varing i onsdags.... (hoppas det funkar)

Fred...

Biljett ********!!!

ChilliTjess Malcom

Gullan Rappar

Mister Francesko Labori

Gangsta!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, sjuuukt nice GanGsta bild :p